[NUUG kart] Kongsberg nesten komplett?

Bjorn Munch Bjorn.Munch at Sun.COM
Thu Jan 29 15:22:11 CET 2009

On 29/01 00.23, Erik Johannessen wrote:

> Jeg prøvde å logge Bratsbergbanen med GPS, men det funka skikkelig
> dårlig.  Mulig det er pga. at den mye av strekningen ligger i en trang
> dal.  Eller er det generelt vanskelig på tog pga. vognene og
> høyspentledningen som lager mye støy?

Jeg prøvde å logge Dovrebanen fra Trondheim, men ga opp etter et
kvarter da GPS'en ennå ikke hadde fått signal fra en eneste
satelitt. Jeg hadde riktignok ikke vindusplass men likevel.

Tilbake fra Otta gikk det bedre (med vindusplass), og muligens med en
annen type vogn.  Funket også brukbart i Skotland sist sommer.

- Bjørn