[NUUG kart] Kongsberg nesten komplett?

vegard vegard at engen.priv.no
Thu Jan 29 15:47:11 CET 2009

On Thu, Jan 29, 2009 at 03:22:11PM +0100, Bjorn Munch wrote:

> Jeg prøvde å logge Dovrebanen fra Trondheim, men ga opp etter et
> kvarter da GPS'en ennå ikke hadde fått signal fra en eneste
> satelitt. Jeg hadde riktignok ikke vindusplass men likevel.
>
> Tilbake fra Otta gikk det bedre (med vindusplass), og muligens med en
> annen type vogn.  Funket også brukbart i Skotland sist sommer.

Jeg tracket Drammen-Skien begge veier sist sommer. Det funket betydelig
bedre når jeg hadde fix før jeg gikk på toget - det glemte jeg tilbake,
og da tok det *lang* tid før den fant en fix. Det funket dig veldig
bra å henge den i vinduet, litt verre jo lenger inn i toget den
lå...naturlig nok.

--
- Vegard Engen, member of the first RFC1149 implementation team.