[NUUG kart] Kongsberg nesten komplett?

Knut Arne Bjørndal bob at cakebox.net
Fri Jan 30 14:03:20 CET 2009

On Thu, Jan 29, 2009 at 03:22:11PM +0100, Bjorn Munch wrote:

> Jeg prøvde å logge Dovrebanen fra Trondheim, men ga opp etter et
> kvarter da GPS'en ennå ikke hadde fått signal fra en eneste
> satelitt. Jeg hadde riktignok ikke vindusplass men likevel.
>
> Tilbake fra Otta gikk det bedre (med vindusplass), og muligens med en
> annen type vogn.  Funket også brukbart i Skotland sist sommer.

Jeg logget et par turer Oslo-Bergen, østsiden av fjellet fungerte det
stort sett greit, men nedover i dalene vestover var det nesten håpløst
selv når toget en sjelden gang ikke gikk i tunnel.

Det var med en SirfIII usb-dings som det går helt greit å legge i
vinduet.

--
Knut Arne Bjørndal
aka Bob Kåre