[NUUG kart] Hvordan skal vi sette inn busstopp.

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Mon Jul 6 12:23:12 CEST 2009

2009/7/5 Sigurd Stordal <opuskreatoren at gmail.com>

> Da er mesteparten av veiene i Tromsø ferdig, og det er tid for å starte å
> legge inn POI's.

Jeg kommenterte på IRC for noen dager siden at Tromsø begynte å bli
komplett, ja. Det ser fortsatt ut som det er litt igjen på å rette opp
unøyaktig plasserte gater og å forbedre kystlinjene. (Jeg tok en tur langs
kaia i sentrum med GPS, og det var ikke helt nytteløst å få rettet opp
ganske brukbart etter et par spaserturer.)

> Er det noen konsenus til hvordan vi skal merke buss stopper.
> Jeg vil foreslå at i tillegg til highway=bus_stop, legges til name=, om man
> kjenner holdeplassens navn, og route=xxx, der xx er rutenummeret som
> traffikerer holdeplassen.
> Hva mener resten om dette.

Tyskerne har begynt å samle seg rundt et forslag, og da blir det ofte slik:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Oxomoa/Public_transport_schema

Det kommer nok til å bli noen mindre endringer etterhvert, men det er et
greit utgangspunkt å kikke på.

 - Gustav