[NUUG kart] Medisinutsalg

Helge Hafting helge.hafting at hist.no
Tue Jul 7 10:20:57 CEST 2009

Gustav Foseid wrote:
> Hei!
>
> Et medisinutsalg er en avdeling av et apotek, som kan utlevere
> reseptbelagte medikamenter bestilt fra et tilknyttet apotek. Disse
> finnes typisk i tettsteder der det ikke er marked for et fullverdig
> apotek. Hvordan skal disse tagges? Jeg foreslår amenity=pharmacy
> dispensing=no (og tar herved dette i bruk på Apotek Renen sitt utsalg på
> Storsteinnes).

God idé.
Helt korrekt blir det ikke, ettersom "dispensing=no" betyr
"bare reseptfrie midler". Men ettersom reseptmidler må bestilles,
blir det i praksis "dispensing=no" for turister som ikke kan
vente noen dager.

Hvis ordningen hadde vært mer utbredt i verden, kunne vi hatt noe sånt
som "dispensing=mailorder" e.l.

Helge Hafting