[NUUG kart] Sykehus

Magne Mæhre magne at samfundet.no
Wed Jul 29 13:21:20 CEST 2009

Snorre E. Johnsen wrote:
> La oss ta denne en gang til:
> Hvorfor merke en institusjon med amenity, som også automatisk blir
> POI, med noe som a=hospital/a=doctor, emergency=no, når ikke dette er
> en plass en har lyst/behov for å oppsøke ved ett eventuellt medisinsk
> behov ???

Kanskje det systemet du bruker for å generere POI ikke burde tatt med
steder som har emergency=no da?

Som alltid -- tag etter virkeligheten, ikke etter hvordan enkelte
brukere av dataene tror de skal brukes..

> Dette er like steikanes dumt som å merke samtlige hjemmeadresser til
> dem som har 'sykepleier' listet i telefonkatalogen som
> amenity=hospital.

Jeg tror ikke du mener det du her sier?

> Eneste verdi av å merke en DPS er navnet, for navigering, aldrig for
> POI=emergency eller medisinsk tilsyn.

Jeg er bare delvis enig.  Jeg synes godt at psykiatriske sykehus skal
tagges som hva det er.   Hvorvidt denne taggen bør være
amenity=hospital eller noe annet kan være åpent for diskusjon.
Det er ikke mye tvil om at DPS er medisinske fasiliteter, med
poliklinikk og/eller sengeposter.

--Magne