[NUUG kart] merkaartor

Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no
Sat May 16 00:38:08 CEST 2009

* Bjørn Kvisli <bjorn.kvisli at gmail.com> [2009-05-16]:
[kutt]

> Hei igjen.
> 1529 fant jeg her : deb http://ppa.launchpad.net/openstreetmap/ubuntu intrepid
> main
>
> Jeg hadde vel ventet meg noe mer enn en del gps spor på grønn bakgrunn; et
> kart for eksempel. Men grønn bakgrunn er alt jeg får når jeg velger Slippy Map
> fra layers. Prøver jeg YAHOO(Webkit) blir bakgrunnen knallrød med teksten
> Ecxeption occurred.

I Molde hvor jeg jobber virker ikke YAHOO(Webkit), men Landsat var OK.
Vi snakker altså om valg i WMS-menyen (som krever WMS-tillegget).

> Jeg innser at JOSM ikke er så intuitivt som Potlatch, og jeg kunne godt brukt
> litt tid på å lære meg det, men når hele vinduet fylles av en signalrød
> feilmelding, lurer jeg på om det kan bli bortkastet tid.

Hvis du har tenkt til å jobbe en del med kartlegging synes jeg JOSM er
verdt lærekurven ...

Hans