[NUUG kart] Programvare for mobiltelefon

Dag Bjerkeli dag at jodalin.org
Mon Oct 19 18:34:36 CEST 2009

Gustav Foseid said the following on 19. sep. 2009 10:34:
> Hei!
> Jeg har fått en Nokia E52 med innygd GPS på jobb, og tenkte at denne
> kunne være fin å bruke til OSM. GPSen er ikke like nøyaktig som min
> dedikerte SirfIII-baserte sak, men til gjengjeld har jeg alltid med
> meg mobiltelefonen. Kameraet kan også settes opp til å geokode bilder
> automatisk, noe som fungerer veldig greit sammen med AGPS, som gir
> fiks på ca 5-7 sekunder.
> Men jeg har ikke klart å finne noe egnet programvare som kan lage GPX
> (eller KML eller noe annet jeg kan bruke). Mobile Trail explorer
> [...]
Jeg har erfaring med to applikasjoner
1) Trek buddy
     http://www.trekbuddy.net
2) G'o
     http://poco.org.uk/go/

Av disse har jeg best erfaring med TrekBuddy, men G'o har noen
egenskaper som jeg gjerne skulle
ha hatt, som dynamisk oppdatering av kart. Så langt har jeg altså ikke
fått G'o til å virke tilfredsstillende,
så det er TrekBuddy jeg bruker.

Av de forskjellige kartgeneratorene til TrekBuddy har jeg brukt
http://sourceforge.net/projects/trekbuddyatlasc/

dag