[NUUG kart] Merking av stier

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Oct 28 13:28:42 CET 2009

"Hans F. Nordhaug" <Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no> wrote on 28.10.2009
13:07:01:

> * Einar Ryeng <einarr at pvv.org> [2009-10-28]:

Problemet med
dokumentasjonssiden og

> Hm, jeg bruker "highway=cycleway,foot=yes" på gangveier som er riktig i
følge
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features#Strekning.2Fway

Du har helt rett.  Offisielle gang- og sykkelveier skal merkes slik du
sier.  Jeg var litt upresis, men det jeg mente var mindre og smalere
trasseer som mest egner seg for gående.  Men dette er vanskelig. Hvis man
ser på bildeeksempelet for footway, på
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dfootway, så tror jeg at
mange ville tagget denne som cycleway.  Jeg tror iallefall jeg fort kunne
gjort det.  De jeg tagger med footway er ofte smalere, og ofte med bare
grusdekke.