[NUUG kart] Programvare for mobiltelefon

Bard Aase elzapp at gmail.com
Sat Sep 19 11:45:42 CEST 2009

2009/9/19 Gustav Foseid <gustavf at gmail.com>

> Hei!
>
> Jeg har fått en Nokia E52 med innygd GPS på jobb, og tenkte at denne kunne
> være fin å bruke til OSM. GPSen er ikke like nøyaktig som min dedikerte
> SirfIII-baserte sak, men til gjengjeld har jeg alltid med meg
> mobiltelefonen. Kameraet kan også settes opp til å geokode bilder
> automatisk, noe som fungerer veldig greit sammen med AGPS, som gir fiks på
> ca 5-7 sekunder.
>
> Men jeg har ikke klart å finne noe egnet programvare som kan lage GPX
> (eller KML eller noe annet jeg kan bruke). Mobile Trail explorer finner ikke
> [...]

Hei. Jeg bruker Nokia Sports Tracker[1] til å tracke med, og mgmaps til å se
på kart.

[1] Nokia Sports Tracker: http://sportstracker.nokia.com/nts/main/index.do
[2] mgmaps: http://www.mgmaps.com/

Mgmaps skal også kunne tracke, men jeg har aldri brukt den til det.

--
mvh base (Bård Aase)
MSN: msn at elzapp.com
http://blog.elzapp.com