[NUUG kart] Fwd: Kilde til riks- og fylkesveier på no.wikipedia

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Mon Aug 2 00:04:41 CEST 2010

Gorm E. Johnsen

---------- Forwarded message ----------
From: Gorm E. Johnsen <post at gorm.cc>
Date: 2010/8/2
Subject: Re: [NUUG kart] Kilde til riks- og fylkesveier på no.wikipedia
To: elgvenn2 at online.no

Hans

NVDB *er* oppdatert, men *rendringen *på viskart.no er ikke oppdatert på
større målestokk enn ca 20 000.
Klikk på en vei med verktøyet mellom 'm2' og 'huset' (siamesisk-tvilling-
spermcellen :-). Da får du nvdb-database-oppslaget for veien, uavhengig
målestokk: http://gorm.cc/osm/Fv164.png (Rendringen viser Rv, oppslaget
viser Fv)

Også veglistene på vegvesen.no er en god kilde da de er en *forskrift* og
dermed fritt vilt.

Dessuten er det også lister på vegvesen.no med alle endringene. Linker m.m:
http://no.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Dugnadskontor/Forvaltningsreformen_av_veinettet_i_Norge

Gorm E. Johnsen

Gammel post, men prøver meg.