[NUUG kart] Bensinstasjonkjede poster egne data

Vidar Gundersen vibrog+nuug at gmail.com
Sun Aug 15 23:02:52 CEST 2010

2010/8/15 Gorm E. Johnsen <nuug at gorm.cc>:
> 3. Vi bør finne/lage retningslinjer om dette. Publisere en enkel guide på
> wikien og kanskje drive litt reklame overfor bedrifter?

ja, det er en fin måte å fylle OSM med ekstra informasjon.
bensin, mat, butikker, kiosker, skytebaner, golfbaner, caravanplasser
er sikkert informasjon som kjeder eller foreninger sitter inne med sentralt?

> 4. Mens vi snakker om xapi. Xapi tar kun bounding box. Da blir utvalget
> _svært_ stort for Norge og vil inkludere store deler av Sverige og Finnland.
> Noen bedre forslag?

del i to eller tre bboxer. jeg delte i to da jeg gjorde lignende ting
med DNT hytter.

> Vente på osmosis-utdraget på cloudmade?

eller fra geofabrik.de

> Gidde å installere osmosis selv?