[NUUG kart] Kartverket: "Gratiskartene enda bedre"

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Sun Aug 22 19:16:48 CEST 2010

2010/8/22 Karl Ove Hufthammer <karl at huftis.org>

> Eg kunne godt tenkt meg å arbeida litt med dette (helst i samarbeid med
> nokon), og då gjerne med bruk av Cascadenik
> "http://code.google.com/p/mapnik-utils/wiki/Cascadenik". Men oppsett av
> heile verktøykjeda som skal til verkar ganske komplekst, og er heller
> spreitt dokumentert. Eg prøvde å følgja nokre instruksjonar, men kom ikkje
> langt nok til å få generert eit fungerande kartbilde.

Jeg har også sett litt på dette. Riktignok fikk jeg opp et kart, men helt
enkelt var det ikke.

Så vidt jeg vet, så finnes det nå noen tjenester der man kan kjøpe en ferdig
stack satt opp på Amazon sine tjenester. Dette er en av dem:
http://mapbox.com/tools/tilemill

Kunne godt tenkt meg å hjelpe til med noe slikt, men vet ikke hvor mye tid
jeg har til overs.

 - Gustav