[NUUG kart] Noen spørsmål om tagging

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Mon Aug 23 22:48:57 CEST 2010

2010/8/23 Karl Ove Hufthammer <karl at huftis.org>

> Er det noko med skildringa av shop=convenience på wiki-en som ikkje
> stemmer med korleis 7-Eleven-butikkar er i Norge, då? Iallfall dei
> 7-Eleven-butikkane eg har vore innom såg ut til å passa utmerka.

Nå må jeg nesten stikke innom noen for å sjekke litt vareutvalg, men så vidt
jeg husker så så selger en typisk 7-Eleven i Norge ikke nok mat til at man
man lage seg en normal frokost. De har vanligvis ikke brød, de har vanligvis
lite middag å by på utover frossenpizza. Handlekurv har jeg aldri sett på
noen av dem.

I følge wikien, skal disse altså skille seg fra "kiosk" som er "a little
shop (a kiosk) selling cigarettes, newspapers, sweets, snacks, and
convenience items". Jeg synes sistnevnte høres ut som en Narvesen, Deli de
Luca eller 7-Eleven.

Dessuten så kan vi ikke se oss blind på wikien, men må også se på hvordan
andre deler av OSM oppfatter tagen. Normal rendering er med en handlekurv,
noe som virker underlig på en 7-Eleven i Norge.

 - Gustav