[NUUG kart] Kartverket: "Gratiskartene enda bedre"

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Aug 24 09:52:43 CEST 2010

Vidar Gundersen <vibrog+nuug at gmail.com> wrote on 24.08.2010 09:42:13:

> From: Vidar Gundersen <vibrog+nuug at gmail.com>
> To: kart at nuug.no
> Date: 24.08.2010 09:42
> Subject: Re: [NUUG kart] Kartverket: "Gratiskartene enda bedre"
> Sent by: kart-bounces at nuug.no

> glimrende, du er jo ekspert på elevasjonsdata nå.
> hvordan er det med copyright, i tilfelle hosting av
> viewfinderpanoramas dataene hos NUUG?

Jeg sendte Jonathan de Ferranti en mail og spurte før jeg tok hans
høydedata i bruk fordi jeg var usikker på rettighetene. Svaret jeg fikk
var at jeg fritt kunne bruke disse til mine GPSkart. Jeg vil nok anbefale
at vi sender en mail og spør på vegne av NUUG også for å være på den sikre
siden, men mindre noen vet noe sikkert om hans rettigheter.