[NUUG kart] Bing gir OSM tilgang til flyfoto

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Fri Dec 3 00:38:18 CET 2010

Hans Olav

Bruk noen (flere) gode spor (over tid) fra en kvalitets-gps og sammenlikn i
JOSM f.eks.
Bildene er tatt ganske tett, så det er bare noen (få?) hundre meter som
dekkes per enkeltbilde. Så er alle bildene kjørt gjennom avanserte
justeringsprogrammer og sydd sammen. Så jeg vil tro at det er lite
"drifting" innenfor hvert "dekningsområde". Men det er nok verdt arbeidet å
sjekke hvert av disse "dekningsområdene" for seg.

Når du så har tegnet og styrt på litt, kan du jo sammenlikne med google
eller yahoo på sautter.com/map.

Ganske godt treff i Stavanger i hvert fall:
http://sautter.com/map/?zoom=17&lat=58.97225&lon=5.73245&layers=B00000TFFFFFFF

Gorm E. Johnsen