[NUUG kart] Diverse nybegynnerspørsmål

Mats Taraldsvik mats.taraldsvik at gmail.com
Mon Jan 11 20:20:19 CET 2010

On Sun, 2010-01-10 at 02:41 +0100, Einar Ryeng wrote:
(...)

> Joda, og som sagt er det ikke nødvendigvis trivielt å få det rett i
> potlatch. Selv prøver jeg stort sett å få slikt så korrekt som mulig,
> fordi jeg mistenker at det neppe er noen som kommer til å gå over alle
> hus i nær fremtid for å fikse.

Det er jo et poeng. Samtidig tar det lengre tid, og går da ut over andre
ting. Det blir vel en prioriteringssak.

(...)

> Se på listen over barrier-tagger om du finner noe som passer.

barrier=gate ser ut til å være det nærmeste, men bommen dekker bare 2/3
av veien, slik at syklister og fotgjengere kan passere uten problemer,
mens motorkjøretøyer ikke kan passere. Blir det da riktig med
barrier=gate?

Bør jeg legge til access-tagger til bommen?

>   [deletia]
>
> Vet ikke om det finnes noen enighet om det. Her i nabolaget lagde jeg
> linjer inne i husene med addr:interpolation. Se:
> http://www.openstreetmap.org/?lat=63.384752&lon=10.403022&zoom=18&layers=B000FTFT
> For hus som bare har ett nummer har jeg satt nummeret på huset.
>
> (Merk at jeg ikke har koblet husnumrene sammen med veien ennå, så det er
> ikke komplett som eksempel.)

Ganske smart - tror jeg følger den.

> Da kan du sikkert velge selv hvordan du vil tagge den.

Mats