[NUUG kart] Diverse nybegynnerspørsmål

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Jan 12 09:26:22 CET 2010

Mats Taraldsvik wrote on 11.01.2010 19:21:30:

> (...)

> Det er oversatt som gatetun i tabellen, og dette er det vel egen
> skilting for? Det er kanskje ingen fasit, det som står i den tabellen?

Nå synes ikke jeg oversettelsen gatetun er korrekt. Hvis du ser på den
engelske beskrivelsen så er dette en gate og ikke et tun. Living_street
blir sammenlignet med residential, men har flere restriksjoner og lavere
hastighet. Og da synes jeg småveier på et rekkehusfelt passer denne
beskrivelsen.  I tillegg så er det slik at når jeg lager kart til GPS så
routes det aldri via denne veitypen.  Men som du sier så er det ikke noe
fasitsvar.