[NUUG kart] Spikkestad, Drammen, Norge

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Mon Jan 25 22:38:20 CET 2010

Den 25. jan. 2010 kl. 21.53 skrev Bjørn Kvisli:

> Hei
>
> Når jeg søker etter Spikkestad på www.openstreetmap.org gir OpenStreetMap
> Nominatim disse tre treffene:
>
> Village Spikkestad, Drammen, Norge
> Farm Spikkestad, Norge
> Railway Station Spikkestad, Tegleverksveien, Drammen, Norge
>

> Men Spikkestad ligger slett ikke i Drammen slik Nominatim påstår. Jeg kan ikke
> se noe i dataene som plasserer disse tre stedene i Drammen .
Drammen er nermeste place=city på wikien står det at du skal prøve is_in men det har du allerede gjort ser eg. Kan ha noko med at både spikkestad og røyken er place=village. Det er lov å sette place=municipality eller place= district på røyken.

> Vet noen hvorfor
> 1. og 3, oppføring plasseres i Drammen, men ikke 2.
Det blir berre ikkje vist i kortversjonen av navnet.

> Plasseringen av stasjonen
> i Tegleverksveien er også tvilsom. Det er ihvertfall en annen vei som fører
> rett til stasjonen.
Televeksveien er nermeste navngitte veg til stationen. Du kan sette addr:street på stationen for å korrigere.