[NUUG kart] Fylkesveier og riksveier igjen

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Fri Jul 2 14:13:46 CEST 2010

Jeg bor i Heggedal i Asker. Der her vi riksevei 167. Ifølge NVDB er det

> riksvei og den har hvite skilt. Det samme gjelder riskvei 165 som går nede
>>

> Her er det nok forsinkelse i databaseoppdateringer. Begge disse vegene er
> nå fylkeskommunalt ansvar og riktig vegnummer skal være fylkesveg 165 og
> fylkesveg 167.

NVDB *er* oppdatert, men *rendringen *på viskart.no er ikke oppdatert på
større målestokk enn ca 20 000.
Klikk på en vei med verktøyet mellom 'm2' og 'huset'
(siamesisk-tvilling-spermcellen :-). Da får du database-oppslaget for veien
uavhengig målestokk:

http://gorm.cc/osm/Fv164.png (Rendringen viser Rv, oppslaget viser Fv)

Rv509 som går forbi her jeg jobber, er blitt riksvei, men de har enda bare
skiftet noen få av skiltene til grønt. Kan vel si at "rendringen" er litt
treg "på bakken" også :-)

-gorm