[NUUG kart] Potlatch - uendrede noder inkludert i endringssett (changeset)

Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no
Wed Jul 14 19:23:33 CEST 2010

Hei!

Vanligvis bruker jeg JOSM, men når jeg skal redigere kun en node
bruker jeg Potlatch (fordi jeg alltid glemmer hvordan jeg gjør det i
JOSM). Som dere ser på http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/5219391
la jeg til et navn på en node (bensinstasjon). Jeg oppdaget at
kystlinja var veldig feil og flyttet to noder rundt bensinstasjonen -
nummer 2 og 3 i lista med 23 noder i endringssettet - ref
http://www.openstreetmap.org/browse/node/24532419/history
http://www.openstreetmap.org/browse/node/24532418/history
De 21 andre nodene er uendret ... Hvorfor tar Potlatch disse med?
Det henger kanskje sammen med at jeg først flyttet hele way-en,
istedenfor en node. Jeg angret denne flyttingen, men Potlatch
husker altså at way-en ble rørt. Irriterende.

Er dette en kjent feil/feature i Potlatch? Fant ingenting med Google.
Kan man unngå dette ved å angre på en spesiell måte?

Hans