[NUUG kart] Post i butikk på OSM

Vidar Gundersen vibrog+nuug at gmail.com
Wed Jul 28 17:05:06 CEST 2010

2010/7/27 Hans Olav Skogstad <elgvenn2 at online.no>:
> shop=convenience
> amenity=post_office

aha, selvfølgelig. jeg glemte at de ligger på forskjellige keys.

> Men jeg er usikker på hva som får presedens i de forskjellige rendringene,
> så det er kanskje ikke den beste løsningen.

det ser ut som vanlig Mapnik prioriteter post_office, men
supermarket tegnes fra zoom=16, så først vil man se evt supermarket,
deretter post office fra zoom=17

jeg har ikke noe problem med å stable symbolene ved siden av hverandre
i norskspesifikke rendringer for shop=convenience|supermarket &
amenity=post_office

så jeg støtter forslaget ditt.
man kan evt vurdere en patch til standard Mapnik.