[NUUG kart] Høyfjellshotell, fjellstuer og turisthytter

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Jun 23 09:47:07 CEST 2010

Heisann

I forbindelse med at jeg ønsker å få inn alle private høyfjellshotell,
fjellstuer og turisthytter på kartene jeg lager på www.frikart.no så har
jeg laget et forslag til tagging for disse.  På DNT sine kart er disse
markert med fylt blå firkant.  Jeg har lest litt om taggen
tourism=alpine_hut (
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Alpine_hut). Den er
beskrevet å dekke bemannede overnattingssteder på fjellet og i marka hvor
du kan få kjøpt mat. Det synes jeg treffer veldig bra.

Ta gjerne en titt på det jeg har skrevet og kom med tilbakemeldinger.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features#Turkart

Det finnes noen private ubemannede turisthytter for allmenn bruk. Jeg
kommer til å lage et forslag til hvordan de kan tagges også. Det er de som
markeres med blå halvfylt eller ikke fylt firkant på DNTs kart, avhengig
om det er et såkalt selvbetjent (med matlager) eller ubetjent (uten mat)
sted.