[NUUG kart] Ny GPS

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Mar 1 09:21:12 CET 2010

<bjorn.kvisli at gmail.com>

Jeg

> Takk for info. Får skaffe meg en slik når veien er bare. Jeg var ute og
prøvde
> den nye gpsen i går. Jeg sporet et par veier, men her snødde alt ned i
går.
> Utbyttet blir bedre til våren

Bare en liten kommentar:  Høyere skjermoppløsning er ikke alltid bedre.
Colorado og Oregon har samme oppløsning, og den er en del høyere enn
60CSx. Men 60CSx er langt mer lesbar under litt vanskeligere lysforhold
bl.a. fordi skjermen er mer lyssterk. Jeg var på tur i fjellet i påsken i
fjor og de dagene det snødde og blåste hadde jeg faktisk problemer med å
se kartet på skjermen på min Colorado. Jeg hadde også med min gamle 60C,
som har samme skjerm som 60CSx, og den var veldig mye bedre under de
forholdene.  Så som en allround og robust GPS tror jeg faktisk at 60CSx
fremdeles er den beste.