[NUUG kart] Veier i Stange, Vallset.

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Mar 2 09:20:04 CET 2010

kart at nuug.no wrote on 01.03.2010 20:23:55:

> From: Bjørn Kvisli <bjorn.kvisli at gmail.com>
> To: kart at nuug.no
> Date: 01.03.2010 20:51
> Subject: Re: [NUUG kart] Veier i Stange, Vallset.
> Sent by: kart-bounces at nuug.no
>

> Den 1. mars 2010 15.47 skrev Håken Hveem <krbjhvee at online.no> følgende:
> Det er velidg mye som mangler der ute..
> Jeg skal ta å logge noen spor og laste de opp.
> Jeg har ialefall begynt med dette:
> http://www.openstreetmap.org/user/H%C3%A5ken%20Hveem/traces/635539
>

> Forresten, er det noen som vet hvor lang tid det tar før veier man har
> lagt til dukker opp på openstreetmap ?

> [...]

Det er riktig. Det tar som regel ikke mange minuttene før noen av
zoomnivåene er rendret. Men når man laster opp en spor slik Håken gjør er
man jo avhengig av at noen tar jobben med å tegne dette inn. Jeg har ingen
ide om hvor mange som følger med på sporene som lastes opp og tegner inn
disse.  Om det tar lang tid før noe skjer ville jeg nok lært meg hvordan
dette gjøres og gjøre det selv. Eventuelt kan man jo jevnlig spørre på
denne listen så er det nok noen som tar jobben.