[NUUG kart] Veier i Stange, Vallset.

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Mar 2 11:05:10 CET 2010

kart at nuug.no wrote on 02.03.2010 10:43:30:

> From: Håken Hveem <krbjhvee at online.no>
> To: kart at nuug.no
> Date: 02.03.2010 10:44
> Subject: Re: [NUUG kart] Veier i Stange, Vallset.
> Sent by: kart-bounces at nuug.no
>
> Det er ikke så vanskelig, en bare trykker på rediger på den fila en har
> lastet opp. Så får en spørsmål om en vil kopiere med sporet over på
> kartet, da er det bare å trykke på dette, det blir da markert, og velge
> at det skal være en vei i menyen nederst til venstre.
> Det er iallefall sånn jeg har gjort det.

Det er helt sikkert en grei måte å gjøre det på hvis sporet er av rimelig
bra kvalitet. Jeg pleier å rentegne, dvs tegne en ny linje over for det
blir oftre litt støy på et spor. Rette sletter kan fort være litt slalom
og noen steder kan punktene være litt for tett, bl.a. Jeg liker også bedre
å bruke JOSM eller Merkaartor, men det er jo en smakssak. I tillegg har
jeg ofte to spor for samme vei for da kan jeg tegne et snitt av de to.

-Sverre