[NUUG kart] Kilde til riks- og fylkesveier på no.wikipedia

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Sun Mar 21 12:01:53 CET 2010

Gorm E. Johnsen wrote:

> Noen som vet hvilken kilde gjengen på no.wikipedia.org
> <http://no.wikipedia.org> bruker for sidene om de enkelte riks- og
> fylkesveier?
>
> Er dette en kilde også vi kan dra nytte av?

Jeg har funnet flere feil i fylkesveiene der jeg er vokst opp.. De
feilene jeg har funnet har jeg kun funnet igjen i kommersielle kart.

Feilen var av en slik karakter at det er ingen lokale, verken
innflyttere eller innfødte, som kunne ha påført slike feil.

Jeg kom iallefall til konklusjon at disse dataene ikke er til å stole
på, så jeg har ikke brukt de. Både mhp. opphav og kvalitet.
--
Mike