[NUUG kart] Kommunegrenser lagt inn i OSM - OK?

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Sun Mar 21 23:42:41 CET 2010

Den 21. mar. 2010 kl. 23.35 skrev Hans F. Nordhaug:

> Hei!
>
> Jeg ser at flere (alle?) kommunenegrensene er lagt inn i OSM (med
> Statens kartverk som kilde). Det skjedde rundt 12. februar. Jeg
> trodde ikke denne saken var avgjort enda? Har noen her noe
> informasjon? Det er jo kjempeflott hvis alt er i orden.
>
> Mvh Hans

Kommunegrensene som er lagt inn i OSM er ikkje dei kartdata me meiner me har krav på.

Grensene er henta frå N5000 kart som er uten lisens (det store A3 kartet over heile norge). Desse har oppløysing på 5000m. Det er derfor berre brukbart i større skala og er ganske grove når du zoomar inn.

Gnonthgol