[NUUG kart] Landsdeler eller distrikter i OSM

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Mar 23 09:12:38 CET 2010

kart-bounces at nuug.no wrote on 23.03.2010 09:01:53:

> From: Gustav Foseid <gustavf at gmail.com>
> To: kart at nuug.no
> Date: 23.03.2010 09:02
> Subject: Re: [NUUG kart] Landsdeler eller distrikter i OSM
> Sent by: kart-bounces at nuug.no
>
> 2010/3/23 Gorm E. Johnsen <nuug at gorm.cc>
> Uten at det ble den helt lange debatten, synes det som vi ikke skal
bruke
> landsdeler i denne omgang i hvert fall.
> Jeg kommer innen kort tid, om ingen protesterer, til å "bortjustere"
(ikke slette)
> relation/406355 og relation/407374. Dette for å få gjøre oss litt mer
> [...]

Jeg synes de ikke skal slettes. Man bør i utgangspunktet aldri slette data
med mindre dataene er feil.  Dette er mer et spørsmål om hva som skal
rendres og vises på de forskjellige kartene.  En bortjustering for å få de
vekk fra mapnik f.eks. synes jeg er greit da vi antakelig bruker dette med
landsdel litt feil i forhold til andre land.

-Sverre