[NUUG kart] Markeringar av fjelltoppar

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Apr 26 11:43:35 CEST 2011

Vidar Gundersen wrote on 22.04.2011 21:31:37:

> du tenker her på samme node? dette lurer jeg på også.
> skiltsted, bygdeborg, utsiktstårn og mast hører gjerne til i samme
selskap.
> jeg har observert steder hvor 4-5 av disse gjelder samme node.

> ikke implementert i OSM-Mapnik.
> lite brukt: http://taginfo.openstreetmap.de/keys/landmark

> i prinsippet ja, i praksis nei, er jeg redd.

Dette er jo i utgangspunktet forskjellige ting.  Det er ikke alltid det er
et utsiktspunkt selv om det er en topp. Men det er helt klart generelt en
utfording for rendringer når flere "ting" sammenfaller i et og samme
punkt. Jeg må innrømme at jeg ikke har gjort noe bevisst her når jeg lager
GPSkartene på frikart.no.

Jeg tar ikke med varder så vidt jeg husker. Og når en topp og et
utsiktspunkt sammenfaller så bør man kaskje bare tegne utsiktspunktet? Det
synes jeg vil være det mest naturlige. Skal ta en titt og eventuelt gjøre
justeringer om det må til.