[NUUG kart] Rute til Spiterstulen

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Aug 29 12:38:05 CEST 2011

Helt generelt er det noe problemer enkelte steder med ruting pga veier
eller kryss som ikke er korrekt tegnet eller ikke henger sammen. Veier som
f.eks. bare er lagt inntil hverandre kan være vanskelig å finne helt til
man oppdager at rutingen ikke fungerer. Dette gjelder også for stier. Jeg
tester jo GPS-kartene jeg lager fra tid til annen, og da kommer jeg over
en del slikt som jeg retter opp.

Jeg vil benytte anledningen til å skryte litt av oss selv.  I sommer var
jeg på bilferie på vestlandet. Jeg brukte selvfølgelig kun OSM-kart i
GPSen og alle steder vi besøkte hadde god dekning. Det imonerte meg, for
vi var også på en del småsteder som ikke er typiske turistmål.  Meget bra
jobbet alle sammen!

-Sverre

Bjørn Kvisli wrote on 29.08.2011 00:11:09:

> Ja det må være årsaken. Min Garmin som har et nyere kart fninner en
> fornuftig rute.
> -Bjørn

august i
Ikkje