[NUUG kart] Webkameraer hos Statens vegvesen

Håkon Stordahl hakon at stordahl.org
Mon Aug 29 17:10:01 CEST 2011

On Mon, 29 Aug 2011 16:14:40 +0200, Vidar Gundersen wrote:

> som automatiserer hva?

Jeg tenkte vel egentlig ikke i retning av fullstendig automatisering,
men kanskje noe som lar meg iterere gjennom en mengde noder, f.eks. med
en hurtigtast for å å flytte fokus fra node til node, slik at jeg
manuelt kan sjekke (om det allerede er) objekter av samme type i
nærheten. (Kanskje med mulighet for å hoppe over noder der det ikke er
objekter av samme type i nærheten.) Det er sikkert smartere metoder
eller kanskje noe lignende allerede finnes for JOSM. Jeg har ikke tenkt
så hardt på det eller undersøkt noe særlig.

> jeg laget en XSLT for å flette tagger fra to OSM filer basert på en felles id.

Det høres også nyttig ut, men i dette tilfellet for eksempel er ingen
av kameraene som allerede ligger i OSM registrert med den id-en som
Vegvesenet benytter.

Uansett, i dette tilfellet er det heller ikke snakk om noe stort antall
noder, så jeg tror det er overkommelig å gå gjennom dem manuelt.

Hilsen Håkon.