[NUUG kart] Hjelp til å komme igang med å legge til sykkelstier av meg og en vennegjeng jeg har rekrutert

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Mon Aug 29 21:06:48 CEST 2011

2011/8/29 Daniel <leinadolso at gmail.com>:
> lurte på om noen her hadde kunnet ta seg tid til å lære meg det dere har
> kommet fram
> til for å lage sykkel-kartet på best mulig måte.
>
> Har k ml/gpx-filer av veldig mange av stiene jeg syklet der jeg vokste
> opp, og har hatt planer
> om å lage etk omplett stkkel-kart som viser hva som er  stier osv.

Jeg har forslag til tre steder å begynne å lese:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Norway/Hiking_maps_for_singletrack_mountain_biking_use
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Norway/Forbedre_sykkelkart_i_Oslo
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1232310

Vær gjerne mer konkret på hva du vil lære.
Begynn med å poste et av GPX sporene til OSM Traces siden din og trykk Edit.
KML filene kan konverteres til GPX med GPSBabel.