[NUUG kart] Turkompisen

Espen Isaksen espen at espenpost.com
Mon Dec 19 14:02:19 CET 2011

Svar nedenfor.

2011/12/19 Vidar Gundersen <vibrog+osm at gmail.com>

> Har du tenkt noe rundt presentasjon av ikke merkede ruter?,
> Eksempel er Oslo kommunes turveier, godt skiltet, men ikke merket
> etter DNT norm med lyseblå "trail blazes".
> Kyststien på Bygdøy er også ett eksempel på dette. Og et utall
> kulturstier, naturstier, lokale trimrunder, feks.
> (Jeg grubler mye på dette.)

Har såvidt tenkt på det ja, men ikke så langt til at jeg har kommet til noe
løsning å det. Men det er absolutt en utfordring. Er jo ikke bare DNT sine
løyper som er interessante.

> Hvordan har du bestemt lista til "Velg et område..."? Tenker du det
> plukket ut av OSM data?

Foreløpig er det en manuell liste hvor jeg ser at det er ganske bra
dekning. Litt usikker på hvordan jeg skal håndtere det på sikt. Ikke
usannsynlig at den forsvinner for søk.

> Noen planer for høydekurver?

Det har jeg. Det er en av hovedtingene jeg jobber med nå. Har brukt ASTER
data og prøver å få til en versjon på det over nyttår. Trur det blir endel
bedre når det er på plass.

--
Mer om meg på:
http://about.me/espenisaksen