[NUUG kart] «Vet ikke hvor hun kan ta bussen»

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Dec 19 20:01:39 CET 2011

[Trond Engen]
> Før man begynner på en sånn jobb: Det er mer ved tilrettelegging for
> funksjonshemmede enn bare rullestoladgang. F.eks. er mange
> holdeplasser de siste åra blitt utstyrt med ledestriper for
> svaksynte. Man burde kanskje kikke på hvordan handicapforbundet eller
> samferdselsdepartementets spesialister på universell utforming
> klassifiserer tiltak. Disse bygger forhåpentligvis på en internasjonal
> standard som bør danne grunnlag for koden.

Jeg tror ikke en skal la være å begynne på en nyttig jobb for å vurdere
om jobben bør gjøres større og mer uhåndterlig.  Det er bedre å ta et
steg av gangen, så kan en fortsette i neste runde med å legge inn mer
informasjon.  Hvis ikke baller prosjekter på seg til de er så
omgangsrike at ingen orker starte på dem.
--
Vennlig hilsen