[NUUG kart] 2011 oppsummert

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Sat Dec 31 00:06:49 CET 2011

Den 30. des. 2011 kl. 22.39 skrev Vidar Gundersen:

> Skal vi oppsummere 2011 og gi oss selv et klapp på skulderen?
> Hva oppnådde vi (norsk OSM) i året som gikk?
> (Forslag: Kopier og føy på slik at siste post i tråden alltid er mest komplett.)
>
> Det viktigste i mine øyne er at satelittfoto fra Bing ble gjort
> tilgjengelig for å trace OSM etter på slutten av året i fjor og
> dekningen øker raskt.
> ASTER DEM fikk endrede lisensvilkår som muliggjør bruk.

Er dette bekreftet?

> En ny offentlig lisens for åpne data, NLOD.
>
> Frigitte geodata (i Norge):
> - Oslo kommune: Sykkel- og turveier.
> - Trafikanten: Holdeplassdata for 8 fylker på Østlandet.
> - DNT: Hyttene
> - Statens vegvesen: Webkameraer
> - Posten: Gatenavnlister
> - Idrettsanleggsregisteret (var fritt, ikke importert)
N5000 Hadde bedre lisens før så den er berre å stryke
> - Kartverket: Ca 150 punkter der Oslo Kommunes grense krysser veier.
> -
>
> Mål nådd:
> - Komplett blåstinett i Oslomarka.
- Komplett(?) sykkelnett i Oslo.
- PR blandt Oslosyklistene
> - Hentet inn skog fra Corine Land Cover datasettet, nytteverdien omdiskutert

Nye tjenester:
- http://kart.sykkelioslo.no/
- http://www.fiksgatami.no/
- http://openstreetmap.no/

> Godt nytt år, alle OSM venner.

Ha eit godt nytt år, håper du får tid til å kartlegge alle områda i nyttårsforsetta dine.

Knut