[NUUG kart] Bruk av data fra www.vkt.no

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Thu Jun 2 17:00:10 CEST 2011

On Thu, Jun 02, 2011 at 04:29:00PM +0200, Bjørn Kvisli wrote:
> Jeg fikk tillatelse til å bruke rutetabellene på www.vkt.no i osm. Bør jeg
> tilføre Vestviken kollektivtrafikk i source-tagen på de holdeplassene jeg
> retter?
> Han sier imidlertid : "Det er også svært viktig at du er tydelig på at vkt
> ikke er avsender og ansvarlig for eventuell feil eller mangler i
>  informasjonen. "  Det tyder vel på at jeg ikke bør føye vkt inn i source-
> tagen?

Jeg gjetter at du ikke bør føre dem i source-taggen. Det han mener er nok
i hovedsak at de ikke ønsker noe slags merarbeid eller ansvar rundt dette.

På den andre siden kan det være greit å notere en dato eller noe for dette, og
at det er en import. Slik at andre OSM-ere har en viss peiling på hvor komplett
og oppdatert det er.

--
Einar Ryeng