[NUUG kart] DNT (var Hjelp med å legge inn sykkelveier i OSM)

vegard at engen.priv.no vegard at engen.priv.no
Tue Jun 7 22:40:55 CEST 2011

On Tue, Jun 07, 2011 at 10:34:43PM +0200, Vidar Gundersen wrote:

> når har du hatt denne dialogen? hvem snakket du med?
> jeg har god kontakt med DNT angående dette, og de er svært positive
> til å dele sporlogger innsamlet av sine medlemmer med OSM, og jeg fikk
> vite at det er noen lokallag (i Trøndelag/Nordland? -- husker ikke
> helt) som har GPS data liggende ute på sine hjemmesider, og jeg
> foreslo at DNT lisensierer disse dataene.

Jeg har snakket med Hans Skjerpen. Det er riktig at det som er av rådata,
sporlogger, nok kan gjøres tilgjengelig for oss. Vi får følge opp dette
sporet. Jeg påpekte bare et mulig problem med å være medlem av Norge
Digitalt.

> det er ingen ting i veien for at OSM får bruke de samme
> brukergenererte dataene som Kartverket får av DNT.

Nei, det er det selvsagt ikke. Hold meg/oss gjerne underrettet, jeg
er også interessert i turkart :)

--
- Vegard Engen, member of the first RFC1149 implementation team.