[NUUG kart] Nå kan vi leke med data fra Bymiljøetaten!

Trond Michelsen trondmm-nuug at crusaders.no
Thu Jun 16 10:41:02 CEST 2011

On Thu, Jun 16, 2011 at 10:40:18AM +0200, Petter Reinholdtsen wrote:
> [Håkon Stordahl]
> Jeg ser den antagelsen ganske ofte, om at siden data kommer fra det
> offentlige så må de være svært nøyaktige.  Antagelsen er basert på
> sviktende grunnlag, da de testene jeg har gjort endel ganger viser at
> offentlige data har vel så mye eller mer avvik enn OSM.

Er det i den forbindelse lov å komme med et aldri så lite hjertesukk
om overdreven bruk av desimalplasser? Jeg er for så vidt klar over at
det nok er konverteringsverktøyet sin feil, men 15 desimaler gir en
presisjon på ca. 55 picometer, noe som bør være nok til å skille mellom
de individuelle atomene i en diamant.

--
Trond Michelsen