[NUUG kart] Sykkelruter som ikke henger i hop

Arnt Richard Johansen arj at nvg.org
Sat Jun 25 21:17:09 CEST 2011

On Sat, Jun 25, 2011 at 08:53:11PM +0200, Wolfgang Leister wrote:
> Hei,
> i prinsippet må sykkelrute være sammenhengende (dvs. sykkelbare stier må
> være sammenhengende).

Sykkelrute og sykkelbare stier er ikke nødvendigvis det samme. Den delen av Malmøgata som forbinder de to delene av sykkelruta er highway=residential, og altså mulig å sykle i.

> Stedet du nevner er vel et av stedene der det må sjekkes hvordan dette
> er i naturen. Hvilken sykkelrute er det?

Det er «Trondheimsveien», nr. 1 i sykkelveinettet.

Jeg har skrevet opp det punktet i sjekklisten, men tviler egentlig på at man finner noe interessant ute i terrenget. Det jeg egentlig lurer på, er om det er verdt bryderiet å dele Malmøgata i to, slik at man kan putte den delen nordvest for fotgjengerovergangen inn i relasjon 1631463, som er den aktuelle sykkelruta.

--
Arnt Richard Johansen                                http://arj.nvg.org/
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.