[NUUG kart] Hvorfor er E18 en trunk road og ikke en motorway?

Håkon Enger hakon.enger at umb.no
Tue Jun 28 09:23:07 CEST 2011

On 27/06/11 21:34, Vidar Gundersen wrote:
> Og hvis vi ser dette skiltet, hva tagges veien som?
> http://www.vegvesen.no/_attachment/106654/binary/180367

Jeg vil bare skyte inn at det fins en egen tag for motortrafikkvei,
motorroad=yes. I de fleste andre land ser det ut til at den brukes
sammen med highway=trunk på det som tilsvarer motortrafikkvei i det
enkelte landet ("ikke helt motorvei"), som vanligvis vises med et slikt
skilt. Det ser for meg ut som om slike veier i andre land ofte ligner
veldig på norske motorveier, med adskilte kjørebaner f.eks...

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:motorroad

   Håkon