[NUUG kart] Hvorfor er E18 en trunk road og ikke en motorway?

Trond Michelsen trondmm-nuug at crusaders.no
Wed Jun 29 14:44:25 CEST 2011

On Wed, Jun 29, 2011 at 02:52:39PM +0200, Gorm E. Johnsen wrote:
> PS: Det er ingenting i Norge som heter klasse a og b når man snakker
> om vei.  Det heter Motorvei og Motortrafikkvei.

Nei, men det er ikke mer enn knap 5 år siden de skiftet navn, så man
må nok leve med at folk bruker den gamle og mer kjente terminologien i
en periode. Jeg vil tro at "motorvei klasse A" og "motorvei klasse B"
vil være helt ute av bruk sånn ca. 30-40 år etter at ordet "moms" har
blitt fullstendig erstattet av "mva" i dagligtale.

--
Trond Michelsen