[NUUG kart] Kan Se Eiendom brukes som datakilde for OpenStreetmap?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Jun 29 15:20:16 CEST 2011

[Trond Michelsen]
> http://www.stortinget.no/Global/pdf/Innstillinger/Odelstinget/1998-1999/inno-199899-037.pdf
>
> --8<--
> Hva som utgjør en vesentlig del av databasen skal etter direktivet
> vurderes kvalitativt og/eller kvantitativt.  Gjentatt og systematisk
> uttrekk og/eller gjenbruk av uvesentlige deler av databasens innhold,
> som innebærer handlinger i strid med en normal utnytting av databasen
> eller som urimelig tilsidesetter databasefrembringerens legitime
> interesser, er ikke tillatt.
> --8<--

Takk.  Nyttig referanse og presisering.  Men hvilken del av dette er
det du mener er relevant?  Jeg antar det er enten er "handlinger i
strid med en normal utnytting av databasen" eller "urimelig
tilsidesetter databasefrembringerens legitime interesser", men klarer
ikke helt se at å gjenskape kommunegrenser fra eiendomsgrenser gjør
noen av delene.  Kan du forklare litt nærmere?

Vennlig hilsen,