[NUUG kart] Hvordan bør kartproblemer meldes fra fiksgatami til OpenStreetmap?

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Mar 28 10:30:28 CEST 2011

Petter Reinholdtsen wrote on 26.03.2011 22:58:56:

> En del av henvendelsene som kommer til FiksGataMi omhandler mangler
> ved OpenStreetmap.  Hvordan bør vi håndtere slike for å øke sjansen
> for at OSM-ere i Norge forbedrer de etterspurte områdene?
>
> Her er noen eksempler som er rapportert inn i FiksGataMi:

> Vi har også fått noen tilbakemeldinger fra kommuner som observerer at
> kartet i deres område er mangelfullt.
>
> Bør vi sende folk til <URL: http://www.openstreetbugs.org/ >?  Eller
> er det en annen tjeneste som er bedre til slikt?

Jeg er for at vi standardiserer, og det vil si at dette bør håndteres med
opentreetbugs.  Jeg synes ikke brukeropplevelsen her er bra, det bærer alt
for mye preg av å være et verktøy for utviklere.  Noe med samme
brukergrensesnitt som fiksgatami hadde vært fint. Kanskje vi bør sikte mot
å lage noe slikt?

Jeg tar gjerne en tur å titter på det som kommer inn i området Asker og
Bærum. Så det var en på Bærums Verk.