[NUUG kart] Presisjon på Bing-foto

Tor Christian Tovslid tctovsli at gmail.com
Mon Mar 28 13:30:35 CEST 2011

Hei,

Mulig dette har vært oppe i diskusjon før, jeg har i hvertfall sett det på
engelsk, men har noen i Norge inntrykk av hvor presise/upresise bildene fra
Bing er, sammenlignet med GPS?

Jeg har lastet opp GPS-spor i Drammen, men disse havner ikke på linje med
bildene, og mange av de tidligere kartdataene i OSM er forskjøvet i forhold
til bildene.

Jeg lurer da egentlig på: Hva skal jeg helst forholde meg til? GPS eller
bilder?
Jeg antar GPSen jeg bruker er ganske riktig, selv om det er en billig Holux
kjøpt på Deal Extreme. Jeg har ikke sjekket DOP-verdiene på sporene, da jeg
oppdaget i dag at dette har vært slått av på denne.

--
Mvh Tor Christian Tovslid