[NUUG kart] Hva trengs for at en kommune skal kunne donere kartdata den eier til OSM?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu May 5 09:44:03 CEST 2011

[Vidar Gundersen]
> jeg fant avtalen med Fugro (Danmark) som har donert tilgang til flyfoto:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Fugro#Agreement_2
>
> her brukt som utgangspunkt til et forslag til avtaletekst
> som vi kan bruke når organisasjoner vil donere data til OSM.

Takk.  Jeg har lagt avtaleforslaget inn på

> - mulig tekniske detaljer kan tas ut, men jeg tenker at eksplisitt er bra.

Enig.

> - beskrivelse av data: her lister jeg hva jeg mener vi trenger for å
>   gjengi kommunen på en grei måte i OSM?

Høres lurt ut.

> - det er ingen garantier for at ODbL vil gjelde for OSM data i fremtiden.

Hva har det å si for avtaleteksten?

> - det bør gjøres oppmerksom på at avtalen publiseres i OSM-wikien.

Forslag til formulering?

PS: Til nye lesere kan jeg orientere om at dette ikke er en akademisk
  øvelse, men forberedelser for å vite hva en kommune som ønsker å
  donere data trenger å gjøre.

Vennlig hilsen,