[NUUG kart] Hva trengs for at en kommune skal kunne donere kartdata den eier til OSM?

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Thu May 5 10:16:43 CEST 2011

2011/5/5 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>:
> Hva har det å si for avtaleteksten?

ingenting.
derfor formuleringen (som kommer rett fra Fugro-avtalen):

> TK stiller ingen krav til avledede data gjennom OpenStreetMap, som
> kan distribueres under en _vilkårlig lisens_ [..]

> Forslag til formulering?

jeg tenkte at man nevner det muntlig og evt i epostkorrespondanse.
"på grunn av at dette er et dugnadsprosjekt hvor alle kan bidra, er
det nødvendig at avtalen ligger offentlig tilgjengelig på
wiki.openstreetmap.org" eller noe i den duren.