[NUUG kart] NUUG Foundation støtter sak om kommunegrensene

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Fri May 6 15:09:38 CEST 2011

2011/5/6 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>

> Hvordan ser tidsplan og status ut nå, noen måneder etter?  Har dere
> status på noen nettsider jeg kan peke folk til?

Nei, jeg har ikke hatt tid til å oppdatere nettsidene :-(

Jeg har fått pro bono-avtale med et advokatfirma (Bull&Co) og har hatt et
første møte med dem for å vurdere ulike muligheter. Vi heller mot rettsak
(framfor sivilombudsmannen) og å velge Marker kommune som motpart. Der har
vi et klart avslag og de håndterer selv geodata. Ulempen er at vi havner i
Heggen og Frøland tingrett (forsåvidt et morsomt navn på en tingrett, om
ikke annet), som hører inn under Borgarting lagdømme. Det siste ville vi
egentlig unngå, på grunn av lang ventetid på ei eventuell anke.

Vi er egentlig klare til å sette i gang med prosessen for en rettsak, men
advokaten har vært opptatt etter påske.

 - Gustav