[NUUG kart] Bussholdeplasser Østlandet (Trafikanten import)

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue May 17 20:21:19 CEST 2011

hei,
jeg har brukt tre-fire timer på å håndplukkimportere bussholdeplasser
i områder uten noen stopp fra før. det gjenstår nå mer nitidig
fletting av holdeplasser (metadata) i tettsteder hvor en del buss er
kartfestet fra tidligere.

punktene grupperer seg rundt disse tettstedene:

- Oslo, Lillestrøm, Kjeller (mye!)
- Skien
- Vestfoldbyene
- Moss og Son
- Halden
- Ski, Ås, Enebakk, Langhus
- Drammen, Hokksund, Kongsberg
- Gjøvik (og Biri, Lillehammer)
- E16, bussrute 160 eller 659 er lagt inn med mange stopp
- Rv 7 ved Gol, bussrute 301

noen som kan hjelpe til?

jeg er ikke helt sikker på effektiv arbeidsmetodikk, men jeg har valgt
ny node (med Trafikanten data) først, så eksisterende og trykket m (i
JOSM), slik at tags kopieres til eksisterende node.