[NUUG kart] Stengsel i sykkelveger

Trond Engen trond at engen.priv.no
Tue May 24 10:18:56 CEST 2011

Sverre Didriksen:

> Jeg bruker også barrier=gate og synes den er mest riktig.

Barrier=gate oppfatter jeg som full port. Jeg har brukt det på porter
inn til kolonihager. barrier=bump_gate passer på noen bussbommer jeg har
sett, og det er kanskje det nærmeste vi kommer. Men det egentlige
problemet er vel at vi burde skille det tekniske (mekanismen) fra det
funksjonelle (i hvilken grad vegen er stengt; hvor mye, for hvem og evt.
når). Kanskje løsninga er å slenge på noen gang- og sykkeldefinisjoner
for å vise at fotgjengere og syklister slipper gjennom uten vansker.

--
Trond Engen